30 stycznia do garwolińskiej komendy zgłosiła się mieszkanka powiatu garwolińskiego, która złożyła zawiadomienie o oszustwie. Za pośrednictwem komunikatora skontaktowała się z nią jej kuzynka. Zaproponowała wspólny udział w konkursie, w którym rozdawane były prezenty. Tak zaczęła się „gra”.
@@@
Kobieta otrzymała wiadomość, że udało się im wygrać 2500 zł. Miały podzielić się pieniędzmi po połowie, dlatego pokrzywdzona podała kod do natychmiastowego przelewu. Jednak zamiast wpływu umówionej kwoty, z konta mieszkanki powiatu garwolińskiego zniknął prawie 1 tys. zł. Rzekoma kuzynka zapewniała, że wszystkie pieniądze zostaną zwrócone razem z wygraną. Pokrzywdzona podała jeszcze kilka kodów do mobilnych płatności, z których 3 potwierdziła w aplikacji. Za każdym razem zamiast wpływu gotówki z konta znikały pieniądze. Kiedy kobieta zorientowała się, że to oszustwo w rozmowie z innym członkiem rodziny dowiedziała się, że na profil na portalu społecznościowym jej kuzynki ktoś się włamał i to nie ona wysyłała do pokrzywdzonej wiadomości.
Policja ostrzega i radzi. Pozostań czujny i nie daj się oszukać. Zawsze potwierdzaj tożsamość „znajomych”, którzy piszą do Ciebie przez internetowe komunikatory, a najlepiej zadzwoń do takiej osoby. Zawsze sprawdzaj dane transakcji przed jej zatwierdzeniem w aplikacji bankowości mobilnej – oszust nie skorzysta z kodu, dopóki nie potwierdzisz transakcji na swoim telefonie.
reklama
Komentarze (0)